lördag 12 december 2015

Virkade pannkakor


Liten gamla filtpannkakor såg lite ledsna ut. Och inte så konstigt egentligen då jag gjorde dem till storbarnen för över 5 år sedan. Så jag virkade några nya. Och de blev kanske lite väl gula men vi låtsas att de är gjorda på egna hönsägg eller ägg med extra gula gulor.


Till pannkakor är det ju gott med lite grädde också. Så jag virkade några gräddtoppar.

Nu hoppas vi på att dessa håller många år de med. Och kanske att de håller ännu lite längre då de är mycket tåligare än filt och dessutom tvättbara. 







4 kommentarer:

  1. så gulliga... och kul med lite nytt i köket att leka med!
    Fin tredje advent till dej!

    SvaraRadera
  2. Man blir ju riktigt sugen på pankakor. Kanske skulle det vara gott med lite jordgubbssyltklick till också??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pannkakor med grädde och jordgubbssylt är en favorit. Gjorde en röd fläck som skar sig totalt såg lite ut som senap och ketchup så jag tog bort den. Skall försöka hitta ett lite mindre rött garn.

      Radera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!