onsdag 7 januari 2015

Ordning och reda


Ibland finns inte tiden till nytt pysslande och fixande. Men så har jag ju en massa som gjorts för länge sedan. Så jag tänkte att jag ibland gör en liten repris och länk till ett gammalt inlägg. För jag tror att det är några som är nya och som inte sett de gamla inläggen och ofta har man ju inte tiden att titta igenom tre år gamla inlägg. Det ska också bli lite ordning på min meny där uppe. Att det ska gå att snabbklicka sig till en del länkar för att göra det lite lättare för er att hitta. 


  
  

En liten skruv- och mutterhurts som spraymålats om och fått nya pappersfronter blir min första repris. För att göra det ännu lite finare har jag klippt till trådrullsformade pappersbitar och snurrat på olika bandstumpar som bara legat trassliga i en låda. Och med en knappnål hålls det på plats.

Fler bilder och liten tut hittar ni här i det gamla inlägget.

Och idag var sista dagen på jullovsledigheten, barnen ska nu åter till skolan. Det ska bli skönt med rutiner och jag tror Liten och jag nästan behöver vila upp oss lite efter lovet.

Mia
  

4 kommentarer:

  1. Så fint och fiffigt... härliga papper och härliga färger, nu blir jag klart inspirerad att snygga till lite bland alla mina saker!

    SvaraRadera
  2. visst är det något terapeutiskt över att rensa, ordna och sortera. Så är det i alla fall för mig. Jag har en särskild låda med färdiga bobiner (trådrullshållarna) till mina band. Jag tror den kommer från permin som gör garner och sånt. Din är betydligt mer inspirerande!

    SvaraRadera
  3. Så fint!
    PS. Nu har jag röstat på dig på Besökstoppen! Hoppas att du blir veckans blogg! / Annika

    SvaraRadera
  4. wow what a gorgeous way to start the new year! Thrilled to see you on Craft Schooling Sunday, thanks so much for linking!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!