söndag 27 april 2014

En tyllkjol





Vi var på kalas i fredags, barnens kusin fyllde 6 år. Sist de var här önskade hon sig något lila. Ni vet det nya rosa för de äldre barnen.



Jag sydde en tyllkjol med en snurrkjol i fodertyg som grund. Sedan sydde jag fast tyllen i olika längder, inte direkt på utan jag skrynklade den allt eftersom. I midjan mjuk mudd och liten tyllrosett. 

Apropå kalas.... det är fortfarande kalas ovanpå Juliettes garderob. Jag tänker hela tiden att jag bara ska ta några bilder till butiken. Fast det blir aldrig av, så och nu kanske det är dags. För snart är det ju så dammigt att man inte kan baka godsaker i muffinsformarna eller äta på de urtjusiga papperstallrikarna.

Fler söndagsbilder hittar ni som vanligt inne hos fabriken

5 kommentarer:

  1. allvarligt talat... den där kjolen är hur fin som helst. Och jag känner att jag absolut borde sy något liknande till min tjej. Använder du mjuk eller lite mer stum tyll?

    SvaraRadera
  2. Underbar kjol! Den måste ha blivit hur uppskattad som helst :-)!

    SvaraRadera
  3. what is the name of that fabric?, thanks!

    SvaraRadera
  4. Men, vad hände!? Ser att jag missat typ sju superfina inlägg! Kjolen är uuuunderbar! Glasspinnarna... hur söta som helst. Och påskäggen av snöre... måste göra! Ja, nästa påsk alltså. Nu känns lite sent... :) Jag tror bestämt våren kom med besked och jag har helt glömt att läsa bloggar på ett tag, så mkt fint som jag missat. :)

    SvaraRadera
  5. For et fantastisk tyllskjørt!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!