onsdag 11 september 2013

Origami-tranor på tråd


  
  

Just det här undrar jag varför jag inte kommit på själv. För det är ju så enkelt och ändå blir det så otroligt fint. Olika mönstrade origamipapper vikta till tranor. Som man sedan sätter ihop i en lång tråd med bjällra på slutet, precis som Sofia. Om ni inte har varit inne på hennes fantastiskt fina blogg  Mokkasin tycker jag ni ska göra det på en gång, för det är ju nästan som en dröm av fina bilder med fina texter. 

Förresten så gjorde vi en förenklad variant för att inte barnen skulle hinna tröttna innan alla var färdigvikta. Vi tog bort ett av de sista vikmomenten. De blir lite bredare på det sättet, men lika fint är ju det tycker jag.

2 kommentarer:

  1. verkligen hur fina som helst...!

    SvaraRadera
  2. Fina, bara jag skulle veta hur man viker. Instämme om Mokkasin en av mina favoritbloggar.

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!