onsdag 3 april 2013

Virkade babyboots



Nu har jag äntligen virkat ett par sådana boots som Strumpetossas fina. Jag har länge velat göra ett par men har inte riktigt hittat en beskrivning jag förstår mig på. Det har jag ju visserligen inte gjort nu heller, men jag hittade en med massa bilder och engelsk text. Eftersom jag inte provat att virka efter denna beskrivning utan bara tittat på bilderna kan jag inte säga om den är bra eller dålig, så det får du själv prova. Och nu när jag äntligen knäckt "virka sko"-koden så blir det nog en del skor virkade framöver. 

Vi fortsätter påsklovet med att två envisas med att få magsjuka igen. Och just nu sitter barnen  helt tysta, ni vet så där tyst som när man är ensam hemma. Det har liksom inte hänt på flera år, så vad är det då som gör att de är så tysta? Jo, de leker skola i köket och börjar morgonen med tyst läsmorgon. Storebror är lärare och nu bröts tystnaden visst av att lillebror behövde säga att han måste gå tidigare för att gå till tandläkaren. Lite genomgång av dagen har de också. Så här lugnt var det inte tidigare i morse, dagen började lite grinigt och skrikigt så nu hoppas vi att lugnet håller i sig.... 

Önskar er en härlig dag, för det är ju faktiskt nästan vår ute nu!

Mia

6 kommentarer:

  1. Åh vad kreativt! Vet du, jag kom på att jag aldrig har kommenterat så tänkte att nu är det dags. Jag är en ny läsare! Hej hej! *vinkar*

    SvaraRadera
  2. Supersöta är de ju! Det är ju så mycket man vill göra till de små...:)
    Hur går det som fyrabarnsmor? Hoppas de små kryar på sig och får vara friska nu!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka söta små skor med en knapp som pricken över i:et. /Kram Lisa

    SvaraRadera
  4. Helt fullkomligt underbara!!
    Ellinor

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!