tisdag 13 november 2012

Virkade ballerinor


Koftan jag började virka förra sommaren blev alldeles för liten, så den repades upp och väntade på att få bli något annat. Och nu när golven börjar bli lite kalla passar det ju alldeles utmärkt att virka ett par ulliga små ballerinor. Jag har virkat dem som de här små bebisvarianterna förutom att slejfen virkats och sytts på efterråt och maskorna har ökats på lite mer, men sättet är desamma. Och när de ändå var så där rosa, söta och flickiga fick de bli ännu lite sötare med en liten vit virkad kant.


Nu är ju inte jag så värst duktig på att följa beskrivningar och dessa virkades två olika kvällar. Så den ena är ju lite större än den andra. Men visst är det väl så att den ena foten brukar vara lite större än den andra, eller? Om det var rätt som var för stor kan jag nog inte direkt påstå men syster yster gillar dem ändå. 

Nu finns det ju en väldans massa garn kvar så kanske att jag gör ett försök att virka ett par till mig också. Det är lite trevligt att ha med sig när man går bort på middag hos någon, så där som pensionärer ibland gör. Eller kanske ett par som jag kan ha i syrummet som för övrigt gjorts om i helgen. 

Glöm inte bort utlottningen där vinsten är valfri kakfatspinne från kakfateriet. Med det kan du kan göra ett eget tjusigt och personligt kakfat att ge bort eller servera glöggfikat på. 

Ha en fin dag!

Mia

10 kommentarer:

  1. Hur ljuvliga är inte dina tofflor, blev tokkär i dom :), kan man få beställa 2 par? Kram Diana

    SvaraRadera
  2. Åh Mia, söta som karameller!! Att dom inte är exakt lika är ju som livet självt :) Jag är inte heller någon virkare men kanske törs prova på ett par till min lilla prinsessa och vem vet, blir kanske ett par i storlek 39 oxå för jag är ju mycket närmare pensio än du....

    Ha en härlig dag
    Anita

    SvaraRadera
  3. Klart det är så! I alla fall är mina fötter olika:) Helt underbart söta tofflor!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Vad fina de blev! Jag har också virkat till min dotter men jag tror jag ska virka ett par åt mig själv också!

    SvaraRadera
  5. Helt underbara!!! fin fina, finns det nåt härligare att ha på fötterna när det är lite ruggigt. Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Long time, no see! Hoppas att allt är bra med dig!

    Underbara ballerinatofflor! Jag skulle väldigt gärna vilja beställa ett par sådana åt min lilla Maja, men förstår om du inte tar upp beställningar.

    Här har det varit upp och ned under hösten, så bloggen har fått stå åt sidan helt. Får se om tid och lust börjar infinna sig igen. Har bara fokuserat på familjen men tycker ändå att det är svårt att hinna med allt.

    Ha en fin juletid!

    Kram Anna-Lena

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!