onsdag 15 augusti 2012

Som strössel





Vårt vardagsrum


Vårt kök


Barnens kök


Barnens rum

 

Sovrum och hall

Idag blev det en hel bildkavalkad från vårt hem. Vi har nämligen anmält oss till tävlingen om Sveriges charmigaste hem. Så om ni har lite extra tid och gillar vårt hem får ni gärna gå in och rösta. 1 stjärna för gillar bara lite och 5 om ni gillar det mycket här har ni vårat bidrag. 

Så här beskriver vi vårt hem:

Här bor vi och ni kanske tycker att allt ser väldigt vitt ut och jag kan väl inte annat än och hålla med. Fast om det mesta är vitt, då kan man ju faktiskt lägga in lite starka färger här och var. "Lite som strössel". Det var så en trevlig gäst ville beskriva vårt hem. Och färgerna hemma hos oss är nog lite som det blandade strössel man brukade rulla mjukglassarna i när vi var små.

Och små bor det här också, tre stycken faktiskt. De har små öar för lek och bus lite överallt hemma hos oss. Förutom sina rum har vi en plats för kreativitet i vardagsrummet där allt finns, så att de lätt kan sätta sig ner och pyssla. Om jag ska vara ärlig är det nog mest jag som håller till där, för pyssla är det bästa som finns. Att klä om gamla lampskärmar i fina tyger eller göra rolig mat till barnens lekkök som faktiskt har en plats i vårat kök . En plats där även storebrors kompisar gillar att leka. Kompisar som kommer över med lite mindre barn slipper springa runt och jaga de små för de kan leka precis bredvid mamma och pappa bredvid köksbordet. Det räckte inte med fem bilder för det finns ju så många charmiga speciella platser i vårt hem, både för stora och små. Så innan ni bestämmer er för att rösta för att ni gillar eller inte, titta gärna in på min blogg för mer inspiration.


Och vad skulle vi hitta på för pengarna om vi vann? Jo, vi skulle nog kanske köpa en ny soffa för vår lilla tresittssoffa börjar bli lite trång. Fast ett nytt köksbord skulle inte heller vara helt fel. Ett vitt, lika stort som det vi har så kan vi måla stolarna i härliga "strössliga" färger.

Mia

12 kommentarer:

  1. Åh vad jag gillar ert hem. Det skiljer sig verkligen från vårt men jag gillar er stil riktigt ordentligt! Lycka till i tävlingen, jag skall absolut kika in och lägga min röst :)

    SvaraRadera
  2. Lindas imagens.
    Tenha uma ótima semana.
    Anajá Schmitz

    SvaraRadera
  3. Som strössel! Vilken härlig beskrivning! Jag lägger min röst på ert fina färgiga hem!!

    SvaraRadera
  4. Jag gillar det :) Men man måste visst ha facebook (som jag ännu vägrar) för att rösta så du får bara imaginära stjärnor av mig, fem stycken :)

    SvaraRadera
  5. Klart jag ska rösta. Snart kommer fem stjärnor från mig!

    SvaraRadera
  6. Älskar det, och har såklart klämt in en femstjärnig röst :)

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Träffande rubrik. Vem älskar inte strössel!!!?

    SvaraRadera
  8. Vackert! Älskar barnköket och din turkosa gungstol! Önskar ibland att jag skulle våga mera vitt - men hos oss blir det alltid mycket färg. Dina detaljer är härliga! Klart jag slänger in en röst! By th way ... Tack för svarsmailet! <3

    SvaraRadera
  9. Jag älskar ert hem, det är så himla mysigt! Ni har verklgien en egen personlig stil och du är så sjukt duktig på att fixa och få till det där lilla extra.

    SvaraRadera
  10. Ojojojojoj så fint! Gungstolen skulle jag göra vad som helst för!

    Kram
    /Johanna

    SvaraRadera
  11. nu har jag röstat, så klart ni borde vinna!!!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!