måndag 21 maj 2012

Pengar på burk



När 50-års presenten till en man skulle slås in i form av resepengar kändes det inte så passande att ge ett blommigt pengakort. Då kom jag på att Fröken pyssel gjort en väldigt fin kärleksburk för ett tag sedan. Jag gjorde den lite manligare genom att låta burken vara som den är och piffa till med en svart etikett.

På framsidan står det vem som ska få den och baksidan har en liten innehållsförteckning. Sedeln rullade jag som när jag gjorde pengakortet och myten lades på hög och ett tunt bomullsgarn håller dem på plats. Allt slogs in i silkespapper och sedan limmades undersidan fast.

Om ni vill ha en bildbeskrivnig och har lite tid över tycker jag ni skall titta in hos Fröken pyssel som länkar vidare till en bloggen med bildbeskrivningen.

När jag ändå är i farten med att länka om roliga burkar tycker jag ni skall titta på Popetotroras härliga middagsburk.

Ha en bra måndag allihop!

6 kommentarer:

  1. Wow, vad fint! :) Skulle bli själaglad för en sån där fin present. Hoppas att du har en fantastisk dag! //Elin

    SvaraRadera
  2. Så fint!! Läggs på minnet inför nästa kalas - precis som all fin inspiration du delar med dig av! Ha en fin måndag!

    SvaraRadera
  3. En sådan burk skulle man ju gärna få :)

    SvaraRadera
  4. Det blev fantastiskt bra! Presenten gjorde säkert succé på festen, inte bara hos födelsedagsbarnet. :)

    SvaraRadera
  5. Superfint! Detta är verkligen en idé som går att använda till mycket. :)

    Kramar

    SvaraRadera
  6. snyggt... och manligt! Verkligen en perfekt present!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!