onsdag 28 september 2011

Ullsnurris med rosett


Populäraste plagget på "1000 meter konst" var den här kjolen. Bara en liten stackare blev kvar...

Vinrött rutigt ulltyg med vit underkjol, vit mudd och rosett. Att kanta snurrkjolarna tycker jag inte är så krångligt. Antingen overlockar jag och syr på en spets som på de här kjolarna eller så bandkantar jag med en halv snedslå som viks in och bara syns på insidan. Men fodret var knepigare då det var både tunnare och slinkigare. Efter mycket om och men fick det bli en overlocksöm som sedan syddes upp. Det var inte det lättaste att få det jämt så när jag syr de nya kjolarna tror jag att jag ska bandkanta dem.

Jag har tidigare sytt den här kjolen i samma tyg och har svårt att bestämma mig för vilken som kommer att vara på hemsidan. Jag kan endast ha den ena eftersom jag inte har så mycket kvar av det här tyget. Nu när tiden att sy finns kommer jag att försöka sy upp ett lager för att kunna korta leveranstiden. Samtidigt tömmer jag tygförrådet för att få plats med nya tyger.

Hemsidan kommer i veckan att fyllas på med kjolar, klänningar och mössor och när den är påfylld och uppdaterad blir det en liten utlottning på bloggen.

3 kommentarer:

  1. Ser så härlig och skön ut! Fin känsla i bilderna.

    SvaraRadera
  2. Förstår verkligen att dom där va populära!!

    SvaraRadera
  3. Så fin kjol. Jag gillar dina baskrar, jag gör likadana men oftast i mjuka tyger, vilken otrolig skillnad det kan bli på dem. Och du tar alltid så fina bilder!

    SvaraRadera

Tack för att du skriver något det gör mig glad!!!